VILLANÁNA VENDÉGHÁZ

Szálláshely Szolgáltatási Feltételek

  1. Szolgáltató és szálláshely adatai

Szolgáltató

Cégnév: VillaNána Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített név: VillaNána Kft.

Székhely: 3385 Tiszanána, Fő út 30.

Cégjegyzékszám: 10-09-039330

Adószám: 27787582-2-10

EU Adószám: HU27787582

Bank: UniCredit Bank Hungary Zrt

SWIFT: BACXHUHBXXX

Bankszámlaszám (IBAN): HU67109180010000011768100000

Szálláshely: 

Elnevezés: „VillaNána” üdülőház

Telefonszám: +36 20 291 5691

Gondnok: +36 20 512 5722

Email: hello@villanana.hu

NTAK szám: EG22036426

  1. Szerződéses feltételek tárgya, hatóköre
    1. A jelen Szálláshely Szolgáltatási Feltételek (a továbbiakban: „Szolgáltatási Feltételek”) a Szolgáltató által üzemeltetett szálláshelynek- és az ott igénybevehető szolgáltatások (a továbbiakban együtt: „szolgáltatások”) igénybevételének feltételeit. 
    2. Ha Ön a szolgáltatásokat valamely utazásközvetítő-, utazásszervező-, vagy szálláshely-közvetítő partnerünkön keresztül rendeli meg, úgy a partner szerződéses feltételei is irányadóak lehetnek, vagy akár a jelen Szolgáltatási Feltételektől eltérő kondíciókat is tartalmazhatnak. 
  2. A Szerződő felek
    1. A jelen Szolgáltatási Feltételek elfogadásával ön, mint a szolgáltatások megrendelője (a továbbiakban „Ön” vagy „Vendég”) köti meg a szerződést a Szolgáltatóval.
    2. A Szolgáltatások 18 éves kor felett vehetők igénybe, így a kiskorú személytől (18 éven aluli) származó foglalási igényt a Szolgáltató jogosult visszautasítani. 
    3. Ha a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban „Közvetítő”) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
    4. Ön kijelenti, hogy a Szolgáltatási Feltételeket megértette, elfogadja és betartja, továbbá szavatolja, hogy az itt leírt  és hivatkozott szabályokat az Önnel együtt szolgáltatásokat igénybe vevő más vendégek is megismerik és betartják.  
  3. Foglalás, szolgáltatási szerződés létrejötte
    1. A Vendég a szálláshely szolgáltatásra vonatkozó foglalási ajánlatkérést szóban és elektronikus levélben, valamint a szálláshely weboldalán elérhető foglaló felületen tehet, a kívánt szolgáltatások paraméterei (pl. érkezés/távozás időpontja, létszám, fizetőeszköz, egyéb speciális igények) és a Vendég személyes adatainak megadásával. 
    2. Szóbeli vagy elektronikus levélbeli ajánlatkérés esetén a Szolgáltató a Vendég által megadott paramétereknek (pl. létszám, igények, időtartam, dátumok) megfelelő ajánlatot küld elektronikus levélben a Vendég számára. Az ajánlat elválaszthatatlan részét képezik a jelen Szerződéses Feltételek. 

Az ajánlattételt a Szolgáltató indokolás nélkül jogosult megtagadni, továbbá Ön tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem köteles az ajánlatkérésre visszajelezni. 

Az elektronikus levélben megküldött Szolgáltatói ajánlat a megküldésétől számított 48 órán keresztül érvényes. A változtatással visszaigazolt ajánlat vagy a határidőn túl visszaigazolt ajánlat új ajánlatkérésnek minősül. 

Ha a Vendég az ajánlatot változtatás nélkül határidőben visszaigazolja (azaz elfogadja), úgy  a szolgáltatásra vonatkozó szerződés a Felek között létrejön és ahhoz a szerződő felek kötve vannak. 

  1. Weboldalon történő foglalás esetén a Vendég állítja be az online felületen a választható paramétereket és a „Foglalás” gombra kattintással (és a jelen Szerződéses Feltételek elfogadásával) küldi meg a foglalási ajánlatát a Szolgáltatónak. Szolgáltató a foglalási ajánlatot elektronikus levélben 48 órán belül visszaigazolja vagy elutasítja. A határidőben meg nem küldött visszaigazolás elutasításnak minősül. 

A felek között a szerződés kizárólag határidőben megküldött visszaigazolás esetén jön létre. 

Ha a 7.3 pont szerint a Szolgáltató előleg és/vagy egyéb biztosítéki összeg határidőre való megfizetését kötötte ki, úgy a Szerződés csak akkor jön létre, ha a kikötött teljes összeg a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül. 

  1. Szóbeli ajánlat, foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű és a Feleket nem köti.
  2. Szerződés időtartama, módosítása
    1. A szálláshely-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól. 
    2. Hacsak a Szolgáltatási Feltételek kifejezetten másként nem rendelkezik, a Felek között létrejött Szerződés módosítására egyoldalúan nincs lehetőség. A Szerződés kizárólag a Felek közös megegyezésével írásban (vagy elektronikus levélben) módosítható. 
    3. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljes ellenértékének, azaz a létrejött szerződés szerinti teljes szálláshely-szolgáltatás igénybevételi díjainak Vendég részére felszámítani és a Vendég azt köteles kifizetni. 
  3. Lemondás
    1. Ha Vendég az érkezés napja előtt a Szerződést egyoldalúan megszünteti olyan okból, amelyért a Szolgáltató nem felelős vagy nem a Szolgáltató érdekkörébe tartozik, azaz eláll (a továbbiakban „lemondás”), úgy ennek feltételei az alábbiak:  
  • Ha Vendég legkésőbb az érkezési nap előtti 3. napig írásban jelzi lemondását, úgy a Lemondás kötbérmentes. 
  • Ha Vendég legkésőbb az érkezési nap előtti 2 – 3. nap között írásban jelzi lemondását, úgy a szállás díjának 25%-a kötbérként a Szolgáltatónak megfizetendő. Ha a szálláshelyet a lemondás ellenére értékesíteni tudja a Szolgáltató, úgy a kötbér helyett a szállás díjának 5%-a mint kezelési költség fizetendő a Vendég által.  
  • Ha a Vendég legkésőbb az érkezése előtti 1. napon, vagy az érkezés napján jelzi, hogy lemondja foglalását, akkor a szállásdíj 100 %-a kötbérként fizetendő.
  1. Ha Vendég nem mondja le foglalását, de az érkezés napján nem jelenik meg, úgy az lemondásnak minősül  és a Szolgáltató jogosulttá válik kötbérként a szállásíj 100%-ára.
  2. Szolgáltató jogosult a neki megfizetett előlegbe vagy egyéb Szerződés alapján megfizetett összegbe a kötbér összegét felszámítani. Bármely összeg visszautalását a Szolgáltató a kötbér összegének beérkezését követő 10 napon belül teljesíti. 
  3. Ha a Vendég előleget fizetett, úgy lemondás esetén az előleg 3%-a kezelési költség címén a Szolgáltatót illeti meg, a többi (a kötbér összegének levonása után maradó) összeg visszautalásra kerül a Vendégnek. 
  4. Árak, fizetés
    1. A szálláshely díjait és a szálláshelyen igénybevehető termékek és szolgáltatások díjait a Szolgáltató a szálláshely weboldalán közzéteszi. A közzétett árakat a Szolgáltató bármikor megváltoztathatja a Vendég értesítése nélkül. 

Az elfogadott foglalási ajánlatokban kifejezetten feltüntetett árakat egyoldalúan változtatni nem lehet. 

  1. A szerződéses árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót. 
  2. Szolgáltató a Szerződés létrejöttét meghatározott összegű előleg és egyéb biztosítéki összeg megfizetéséhez kötheti. 
  3. A Szolgáltató a nyújtott szolgáltatásainak teljes és végleges ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően tart igényt. 
  4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
  5. A Szolgáltató a számlát elektronikusan állítja ki, a számla a Vendég által megadott emailcímre kerül megküldésre.
  6. A fizetés pénzneme a Szerződésben feltüntetett pénznem, ilyen hiányában az árlistában feltüntetett pénznemben kell fizetni. 
  7. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
    1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondani, így a foglalást törölni és/vagy a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

a) a Vendég  a Szolgáltatóval, a Szolgáltató munkavállalóival, vendégével, vagy más a Szolgáltató érdekkörben eljáró harmadik személlyel szemben visszaélő, helytelen, sértő vagy ellenséges magatartást tanúsít, vagy egyéb körülmények ellehetetlenítik a Vendéggel való további együttműködést,

b) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szállás-helyet, szobát, illetve a létesítményt,

c) a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, házirendjét nem tartja be, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít

d) a Vendég fertőző betegségben szenved, vagy nem tartja be a járványhelyzetben a jogszabályok, vagy a Szolgáltató által bevezetett védelmi intézkedéseket,

e) a Szerződésben meghatározott előlegfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség a Szolgáltató számára határidőben nem teljesül, 

f) ha a Vendég a foglalási folyamat során nyilvánvalóan nem valós adatokat adott meg,

g) ha az érkezés napján a Vendég nem érkezik meg bejelentkezési időn belül, kivéve, ha a Vendég előre jelezte, hogy később érkezik,

h) ha a Vendég az általa megadott elérhetőségi adatok egyikén sem elérhető a Szolgáltató számára,

  1. Ha a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, vagy kereskedelmi, gazdasági szankciók, embargók, jogi korlátozások alkalmazására kerül sor, a szerződés megszűnik.
  2. A Szerződő fél jogai
    1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális felhasználási feltételek hatálya alá.
    2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. 
    3. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
  3. A Szerződő fél kötelezettségei
    1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
    2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a szálláshelyen. 
    3. A Házirend betartása a Vendég és minden egyéb szálláshelyen tartózkodó vendég kötelezettsége és Vendég felelőssége.    
  4. A Szerződő fél kártérítési felelőssége
    1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
  5. Kaució
    1. A Szolgáltató fenntartja a jogot érkezéskor 55.000 (ötvenötezer) forint kaució beszedésére, az esetlegesen okozott károk (extra takarítás, falak, berendezési tárgyak sérülése, medence, dézsafürdő esetleges vízcsere) fedezetére. A kaució SZÉP kártyával nem fizethető, az apartman kifogástalan állapotban való átadása után visszajár.
  1. A Szolgáltató jogai

Ha a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshely területére magával vitt.

  1.  A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni

b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni

  1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
    1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be. 
      1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
      2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
      3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
    2. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a Vendég vagyontárgyainak elveszése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit vagyontárgyainak átvételére jogosultnak tarthatott.
    3. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
    4. A kártérítés mértéke a Szerződés szerinti napi szálláshely díj összegének az tízszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb. 
  2. Vis maior

Olyan ok, vagy körülmény esetén (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelességének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

  1. 21. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jog rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.