VILLANÁNA VENDÉGHÁZ
Szálláshely Szolgáltatási Feltételek
- Szolgáltató és szálláshely adatai
Szolgáltató:
Cégnév: VillaNána Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: VillaNána Kft.
Székhely: 3385 Tiszanána, Fő út 30.
Cégjegyzékszám: 10-09-039330
Adószám: 27787582-2-10
EU Adószám: HU27787582
Bank: UniCredit Bank Hungary Zrt
SWIFT: BACXHUHBXXX
Bankszámlaszám (IBAN): HU67109180010000011768100000
Szálláshely:
Elnevezés: „VillaNána” üdülőház
Telefonszám: +36 20 291 5691
Gondnok: +36 20 512 5722
Email: hello@villanana.hu
NTAK szám: EG22036426
- Szerződéses feltételek tárgya, hatóköre
- A jelen Szálláshely Szolgáltatási Feltételek (a továbbiakban: „Szolgáltatási Feltételek”) a Szolgáltató által üzemeltetett szálláshelynek- és az ott igénybevehető szolgáltatások (a továbbiakban együtt: „szolgáltatások”) igénybevételének feltételeit.
- Ha Ön a szolgáltatásokat valamely utazásközvetítő-, utazásszervező-, vagy szálláshely-közvetítő partnerünkön keresztül rendeli meg, úgy a partner szerződéses feltételei is irányadóak lehetnek, vagy akár a jelen Szolgáltatási Feltételektől eltérő kondíciókat is tartalmazhatnak.
- A Szerződő felek
- A jelen Szolgáltatási Feltételek elfogadásával ön, mint a szolgáltatások megrendelője (a továbbiakban „Ön” vagy „Vendég”) köti meg a szerződést a Szolgáltatóval.
- A Szolgáltatások 18 éves kor felett vehetők igénybe, így a kiskorú személytől (18 éven aluli) származó foglalási igényt a Szolgáltató jogosult visszautasítani.
- Ha a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban „Közvetítő”) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- Ön kijelenti, hogy a Szolgáltatási Feltételeket megértette, elfogadja és betartja, továbbá szavatolja, hogy az itt leírt és hivatkozott szabályokat az Önnel együtt szolgáltatásokat igénybe vevő más vendégek is megismerik és betartják.
- Foglalás, szolgáltatási szerződés létrejötte
- A Vendég a szálláshely szolgáltatásra vonatkozó foglalási ajánlatkérést szóban és elektronikus levélben, valamint a szálláshely weboldalán elérhető foglaló felületen tehet, a kívánt szolgáltatások paraméterei (pl. érkezés/távozás időpontja, létszám, fizetőeszköz, egyéb speciális igények) és a Vendég személyes adatainak megadásával.
- Szóbeli vagy elektronikus levélbeli ajánlatkérés esetén a Szolgáltató a Vendég által megadott paramétereknek (pl. létszám, igények, időtartam, dátumok) megfelelő ajánlatot küld elektronikus levélben a Vendég számára. Az ajánlat elválaszthatatlan részét képezik a jelen Szerződéses Feltételek.
Az ajánlattételt a Szolgáltató indokolás nélkül jogosult megtagadni, továbbá Ön tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem köteles az ajánlatkérésre visszajelezni.
Az elektronikus levélben megküldött Szolgáltatói ajánlat a megküldésétől számított 48 órán keresztül érvényes. A változtatással visszaigazolt ajánlat vagy a határidőn túl visszaigazolt ajánlat új ajánlatkérésnek minősül.
Ha a Vendég az ajánlatot változtatás nélkül határidőben visszaigazolja (azaz elfogadja), úgy a szolgáltatásra vonatkozó szerződés a Felek között létrejön és ahhoz a szerződő felek kötve vannak.
- Weboldalon történő foglalás esetén a Vendég állítja be az online felületen a választható paramétereket és a „Foglalás” gombra kattintással (és a jelen Szerződéses Feltételek elfogadásával) küldi meg a foglalási ajánlatát a Szolgáltatónak. Szolgáltató a foglalási ajánlatot elektronikus levélben 48 órán belül visszaigazolja vagy elutasítja. A határidőben meg nem küldött visszaigazolás elutasításnak minősül.
A felek között a szerződés kizárólag határidőben megküldött visszaigazolás esetén jön létre.
Ha a 7.3 pont szerint a Szolgáltató előleg és/vagy egyéb biztosítéki összeg határidőre való megfizetését kötötte ki, úgy a Szerződés csak akkor jön létre, ha a kikötött teljes összeg a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül.
- Szóbeli ajánlat, foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű és a Feleket nem köti.
- Szerződés időtartama, módosítása
- A szálláshely-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
- Hacsak a Szolgáltatási Feltételek kifejezetten másként nem rendelkezik, a Felek között létrejött Szerződés módosítására egyoldalúan nincs lehetőség. A Szerződés kizárólag a Felek közös megegyezésével írásban (vagy elektronikus levélben) módosítható.
- Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljes ellenértékének, azaz a létrejött szerződés szerinti teljes szálláshely-szolgáltatás igénybevételi díjainak Vendég részére felszámítani és a Vendég azt köteles kifizetni.
- Lemondás
- Ha Vendég az érkezés napja előtt a Szerződést egyoldalúan megszünteti olyan okból, amelyért a Szolgáltató nem felelős vagy nem a Szolgáltató érdekkörébe tartozik, azaz eláll (a továbbiakban „lemondás”), úgy ennek feltételei az alábbiak:
- Ha Vendég legkésőbb az érkezési nap előtti 3. napig írásban jelzi lemondását, úgy a Lemondás kötbérmentes.
- Ha Vendég legkésőbb az érkezési nap előtti 2 – 3. nap között írásban jelzi lemondását, úgy a szállás díjának 25%-a kötbérként a Szolgáltatónak megfizetendő. Ha a szálláshelyet a lemondás ellenére értékesíteni tudja a Szolgáltató, úgy a kötbér helyett a szállás díjának 5%-a mint kezelési költség fizetendő a Vendég által.
- Ha a Vendég legkésőbb az érkezése előtti 1. napon, vagy az érkezés napján jelzi, hogy lemondja foglalását, akkor a szállásdíj 100 %-a kötbérként fizetendő.
- Ha Vendég nem mondja le foglalását, de az érkezés napján nem jelenik meg, úgy az lemondásnak minősül és a Szolgáltató jogosulttá válik kötbérként a szállásíj 100%-ára.
- Szolgáltató jogosult a neki megfizetett előlegbe vagy egyéb Szerződés alapján megfizetett összegbe a kötbér összegét felszámítani. Bármely összeg visszautalását a Szolgáltató a kötbér összegének beérkezését követő 10 napon belül teljesíti.
- Ha a Vendég előleget fizetett, úgy lemondás esetén az előleg 3%-a kezelési költség címén a Szolgáltatót illeti meg, a többi (a kötbér összegének levonása után maradó) összeg visszautalásra kerül a Vendégnek.
- Árak, fizetés
- A szálláshely díjait és a szálláshelyen igénybevehető termékek és szolgáltatások díjait a Szolgáltató a szálláshely weboldalán közzéteszi. A közzétett árakat a Szolgáltató bármikor megváltoztathatja a Vendég értesítése nélkül.
Az elfogadott foglalási ajánlatokban kifejezetten feltüntetett árakat egyoldalúan változtatni nem lehet.
- A szerződéses árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót.
- Szolgáltató a Szerződés létrejöttét meghatározott összegű előleg és egyéb biztosítéki összeg megfizetéséhez kötheti.
- A Szolgáltató a nyújtott szolgáltatásainak teljes és végleges ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően tart igényt.
- Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
- A Szolgáltató a számlát elektronikusan állítja ki, a számla a Vendég által megadott emailcímre kerül megküldésre.
- A fizetés pénzneme a Szerződésben feltüntetett pénznem, ilyen hiányában az árlistában feltüntetett pénznemben kell fizetni.
- A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
- A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondani, így a foglalást törölni és/vagy a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég a Szolgáltatóval, a Szolgáltató munkavállalóival, vendégével, vagy más a Szolgáltató érdekkörben eljáró harmadik személlyel szemben visszaélő, helytelen, sértő vagy ellenséges magatartást tanúsít, vagy egyéb körülmények ellehetetlenítik a Vendéggel való további együttműködést,
b) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szállás-helyet, szobát, illetve a létesítményt,
c) a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, házirendjét nem tartja be, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
d) a Vendég fertőző betegségben szenved, vagy nem tartja be a járványhelyzetben a jogszabályok, vagy a Szolgáltató által bevezetett védelmi intézkedéseket,
e) a Szerződésben meghatározott előlegfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség a Szolgáltató számára határidőben nem teljesül,
f) ha a Vendég a foglalási folyamat során nyilvánvalóan nem valós adatokat adott meg,
g) ha az érkezés napján a Vendég nem érkezik meg bejelentkezési időn belül, kivéve, ha a Vendég előre jelezte, hogy később érkezik,
h) ha a Vendég az általa megadott elérhetőségi adatok egyikén sem elérhető a Szolgáltató számára,
- Ha a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, vagy kereskedelmi, gazdasági szankciók, embargók, jogi korlátozások alkalmazására kerül sor, a szerződés megszűnik.
- A Szerződő fél jogai
- A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális felhasználási feltételek hatálya alá.
- A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt.
- A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
- A Szerződő fél kötelezettségei
- A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
- A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a szálláshelyen.
- A Házirend betartása a Vendég és minden egyéb szálláshelyen tartózkodó vendég kötelezettsége és Vendég felelőssége.
- A Szerződő fél kártérítési felelőssége
- A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
- Kaució
- A Szolgáltató fenntartja a jogot érkezéskor 55.000 (ötvenötezer) forint kaució beszedésére, az esetlegesen okozott károk (extra takarítás, falak, berendezési tárgyak sérülése, medence, dézsafürdő esetleges vízcsere) fedezetére. A kaució SZÉP kártyával nem fizethető, az apartman kifogástalan állapotban való átadása után visszajár.
- A Szolgáltató jogai
Ha a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshely területére magával vitt.
- A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
- A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
- A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
- A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
- A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
- A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a Vendég vagyontárgyainak elveszése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit vagyontárgyainak átvételére jogosultnak tarthatott.
- Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
- A kártérítés mértéke a Szerződés szerinti napi szálláshely díj összegének az tízszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
- A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
- Vis maior
Olyan ok, vagy körülmény esetén (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelességének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
- 21. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jog rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.